המטרה של הכתיבה השיווקית היא לכתוב תכנים משכנעים אשר מעבירים מסרים שונים ומניעים את הקורא לפעולה כך שהוא ירצה לפנות אל בית העסק או החברה- לרכוש מוצר או לקבל שירות. כדי שהמסר יועבר בצורה טובה והלקוח יתעניין בשירות צריכה הכתיבה להיות ברורה ומותאמת לאופיו של בית העסק ולמסר שהוא מעוניין להעביר.
סוגים של כתיבה שיווקית
קיימים מגוון סוגים של כתיבה שיווקית– ניתן להעביר את המסרים דרך אתרי אינטרנט- סיכום מאמרים, לכתוב תכנים לאתרים, לכתוב דפי נחיתה, לכתוב תכנים לאתרי תדמית או אתרי מכירה ועוד. כמו כן, ניתן לכתוב בניוזלטרים, ניתן להעביר את המסרים באמצעות דיוורים מודפסים, קטלוגים, דיוורים מקצועיים ועוד, ניתן לכתוב על פרופיל החברה- להוסיף מצגות ועוד ואפשר להשתמש בעלונים, גלויות ופליירים אשר יכילו תוכן מתומצת וענייני או להשתמש במודעות מכירתיות ותדמיתיות אשר יהיו קריאטיביות ומקוריות.
מרבית הכתיבה השיווקית מופיעה באינטרנט משום שבצורה זו ניתן להגיע לחשיפה הרבה ביותר במהירות ותוך חיסכון כספי אך תמיד מומלץ לתמוך בה באמצעות גלויות, פליירים וכו'. כדי לבחור את סוג הכתיבה השיווקית יש להתאים את הכתיבה למוצר או לשירות שמעוניינים לשווק. כדי לעשות זאת בצורה נכונה יש להקפיד על כמה פרטים.
להלן הפרטים החשובים עליהם יש להקפיד כאשר כותבים תוכן שיווקי:
ראשית– יש להכיר את מנוע החיפוש. ישנם כמה מנועי חיפוש אך העיקרי שבהם הוא גוגל. ככל שמכירים את אופן העבודה של גוגל שהוא מנוע רובוטי ניתן להוביל את האתר אל העמודים הראשונים. מיקום המאמר הינו חשוב ביותר משום שמרבית הגולשים אשר מחפשים תחום מסוים בוחרים לגלוש באתרים הראשונים ולא עוברים את הדף השני. ככל שהמיקום גבוה יותר כך יבחרו בו יותר גולשים.
שנית– יש להכיר את קהל היעד ולהבין מה הוא מחפש או צריך- קהל היעד יכול להיות אינטלקטואלים, תלמידי תיכון, צרכני תרבות, הורים טריים, פנסיונרים וכו'. הכתיבה צריכה להיות ברורה וממוקדת- יש לדבר אל הקורא, לסקרן אותו, לעודד, לשמח ובמילים אחרות- על הכתיבה לכוון אל הרגש ולהיות רלוונטית. יש תחומים שדורשים פירוט והסברים- ביניהם ניתן למצוא מאמרים של חוות דעת, מאמרים שמעניקים מידע בתחומים שונים וצריכים להיות ארוכים יותר וכו', אך אם אין צורך להאריך את המאמר מומלץ לכתוב אותו בקצרה ובאופן תמציתי וכמובן- ידידותי תוך הקפדה על כותרות, לרבות כותרות משנה מזמינות ובולטות. כתיבה ידידותית עשויה להכיל שאלות רטוריות אשר מעוררות את הקורא וגורמות לו להיות אקטיבי יותר. השאלות הרטוריות ייצרו הזדהות אשר חיונית מאוד לקידום המוצר או השירות.
שלישית, יש להשתמש בקישורים אך חשוב מאוד להשתמש בהם בחוכמה ולבחור בקישורים איכותיים. במידה ובוחרים בקישורים ספאמיים או קישורים שאינם איכותיים עשויים לקבל עונש מגוגל. קישורים איכותיים יהיו קישורים מאתרים ותיקים- אתרים אלו נחשבים לאמינים בעיני גוגל. חשוב להקפיד על האיכות ולא על הכמות- מספר נמוך של קישורים איכותיים יהיה טוב ויעבוד בצורה יעילה יותר מאשר הרבה קישורים שאינם איכותיים.
רביעית יש להקפיד לצור תוכן שיווקי אמין ואינפורמטיבי שמעניק ערך מוסף וגורם לקורא לסמוך על הכותב. יחד עם זאת, יש להבהיר תמיד מהו המוצר, מה גורם לו להיות מיוחד ועדיף על מוצר אחר ואיך ניתן לרכוש אותו- דרכי התקשרות. מומלץ להוסיף מחירים, הסברים על דרך ההפעלה, יתרונות של המוצר, תמונות וכו' כדי להפוך את המוצר או השירות למוחשיים וברורים יותר.