שימוש בכתבות ופרסומים אינטרנטיים לא אקדמאיים – האינטרנט מנגיש לנו חומרים רבים בתחומי תוכן שונים ועל כן הפיתוי להשתמש במידע הנגיש הוא רב. אולם, עבודה אקדמית מחייבת שימוש במאמרים אקדמיים בלבד! כל שימוש בכתבות אינטרנטיות, בלוגים, פוסטים וכו' מפחית מאיכות העבודה והופך אותה מעבודה אקדמית לעבודה חובבנית.
שימוש במאמרים אקדמאיים לא עדכניים – בדומה לתחומים אחרים גם התחום המחקרי מתפתח כל הזמן. שימוש במאמרים ישנים (יותר מ- 10 שנים אחורה) הוא איננו רלוונטי ואינו תקף לימים הנוכחיים. על כן המאמרים בהם תעשו שימוש בעבודתכם חייבים להיות עדכניים ורלוונטיים בכדי שמחקרכם יהיה רלוונטי, אקדמי וקביל.
אי התייחסות למושגי וחוקרי ליבה – נושא מחקר המזוהה עם חוקרים בולטים בתחום חייב לכלול את ממצאיהם של חוקרים אלה. לדוגמא בתחום השינוי הארגוני – קורט לוין, בתחום התת מודע – פרויד. התעלמות מחוקרים מרכזיים בתחום ומממצאיהם יפחית מאיכות עבודתכם.
מראה מקום – יש לעשות הפרדה בין ממצא שהתגלה במאמר עצמו על ידי חוקרי המאמר לבין ממצא שחוקר אחר גילה ואשר מצוין בגוף הטקסט של המאמר שקראתם. אם חוקרי המאמר גילו את הממצא יש לרשום זאת כך: כהן ולוי (1980) מצאו כי…, אם הממצא שייך לחוקרים אחרים והוא מצוין במאמר שקראתם, יש לציין זאת כך: כספי (1970) מצא כי….. (כספי, 1970, מתוך כהן ולוי , 1980).
חוסר במאמרים – סטודנטים רבים מעדיפים לעשות שימוש בעבודה במספר המינימלי של המאמרים הנדרשים. שימוש במספר מינימלי של מאמרים עשוי שלא להספיק ולא להניב את התוכן והממצאים הנדרשים. על כן , יש לוודא כי אתם עושים שימוש במספיק מאמרים על מנת שעבודתכם תהיה עשירה ובעלת תוכן מספק.
מאמרים לא רלוונטיים – המאמרים בהם אתם עושים שימוש בעבודה צריכים להיות רלוונטיים למשתני המחקר שלכם . מאמר שאיננו מתקשר לאחד ממשתני המחקר שלכם , לא ייתן לכם את "הבשר" לעבודה אקדמית איכותית או עבודה סמינריונית מצטיינת
אם כבר בוחרים להשתמש במאמרים אקדמיים אני ממליצה לעשות זאת דרך google scholar בלבד וגם שם יש לקחת בחשבון שלא כל המאמרים זמינים להדפסה מיידת ודרוש זמן למיון המאמרים. יש לציין שגם מצויים מאמרים שהינם לא עונים לקריטריונים אקדמיים והם למעשה עבודות מחקר שנכתבו ע"י אחרים. לכן חשוב לברור היטב את המאמרים וכמובן לא להשתמש ב-google schoalr כמקור מחקר יחיד עבור העבודה שלכם.